TUNA TING

Vi är organisationen bakom medeltidsmarknaden Tuna Ting som hållit igång sedan 2009. Varje år samlas utställare, hantverkare, gycklare och musikanter med flera, för att ge våra besökare i alla åldrar en oförglömlig marknadsupplevelse.

Tuna Ting 2024

Gör en heldagsutflykt med familjen i sommar!

Välkommen tillbaka till medeltiden den 5-7 juli, då vi åter igen fyller Gammelgården i Borlänge med liv och rörelse.

Öppettider för Tuna Ting 2024:
Fredag 5 juli klockan 14:00-18:00, Lördag 6 juli klockan 11:00-17:00, Söndag 7 juli klockan 11:00-16:00.

Ett urval av aktiviteter och programpunkter:

Musik av Jan Lekare
Gycklargruppen Mareld
Dala Hird stridskonst
Barnaktiviteter med Södra Dalarnas Medeltidsförening.

Programmet släpps i juni.

Bli volontär och upplev magin på ett nytt sätt!

Vi värderar volontärarbete högt i vår förening. Under Tuna Ting finns alla möjligheter att engagera sig i föreningen. Det kan vara en timme eller flera dagar, små eller stora uppgifter, all tid du vill ge oss är mycket värdefull! Vi har utformat ett formulär angående volontärarbete på Tuna Ting, som du mer än gärna får dela och fylla i!  Klicka på bilden för att komma till formuläret.