Om föreningen

Södra Dalarnas Medeltidsförening bildades 2008 som en följd av att vi knallar som mötts på marknader runt om i landet tyckte att det skulle vara trevligt att samarbeta. Sommaren 2009 var det dags för den första marknaden på Gammelgården i Borlänge. Efter 8 år kände vi att vi vuxit ur den plats vi fått till förfogande. Därmed flyttades marknaden till Rommehedslägret i Borlänge sommaren 2017, där vi hållit till sedan dess. TUNA TING firade 10-årsjubileum sommaren 2018. Tidigare har marknaden sträckt sig över lördag-söndag, men sedan 10-årsjubileumet har vi kört på från fredag-söndag, vilket har uppskattats av såväl knallar och andra medverkande som besökare.

Under åren har vi inte bara arrangerat Tuna Ting, utan vi anordnar även cirkelaktiviteter under höstterminen, i samarbete med ABF Borlänge Nedansiljan. Dessa aktiviteter är gratis för våra medlemmar att delta i, vilket vi tycker är fantastiskt roligt att kunna erbjuda!

Alla tidigare affischer