Nyheter hösten 2020

28.08.2020

Kära medeltidsvänner!

Det är med stor glädje som vi nu kan meddela att det kommer bli cirkelaktiviteter i höst! Du som medlem erbjuds att delta i dessa aktiviteter:

Under hösten blir det ett medlemsmöte. Återkommer om tid/datum/plats.

Lördag 19 september 12.00. Vi plockar svamp för både mat och färgning. Sörboskogen. Samling på Môsgårn. Ta med matsäck. Hör av dig så vi vet att du kommer. red_ms@hotmail.com 0243-234256 . 070-5744573. Ledare: Leif Nyström

Lördag 10 oktober. 12.00. Vi färgar ullgarn med svampen vi plockade. Ta med ofärgat ullgarn + matsäck. Môsgårn i Sörbo. Ledare: Leif Nyström.

Lördag 10 oktober. 10.00. Vi lagar mat i kokgrop. Kött och rotsaker. Mösgårn i Sörbo.
Meddela om du kommer till Karin Eriksson, 076-0252333 karin.eva.pettersson@spray.se Vill du vara med och äta så delar vi på kostnaden för ingredienserna.

Aktiviteterna är i samarbete med ABF Borlänge Nedansiljan.

Om inget annat anges så är det är ingen speciell avgift för våra gruppaktiviteter.

Mer information om de olika aktiviteterna hittar du på vår evenemangssida på facebook: https://www.facebook.com/sodradalarnasmedeltidsforening/events/?ref=page_internal

VARMT VÄLKOMNA!