NAMNBYTE PÅ FÖRENINGENS OFFICIELLA FACEBOOKSIDA

19.09.2019

Hej på er alla medeltidsintresserade!

Den 8 september hade vi höstens medlemsmöte för Södra Dalarnas Medeltidsförening. Under paragraf 8 i dagordningen togs frågan om namnbyte på vår officiella facebooksida upp.

Medlemmarna som deltog i mötet tog med hjälp av styrelsen beslutet om att sidnamnet ska ändras från "Tuna Ting/Borlänge Medeltidsmarknad" till "Södra Dalarnas Medeltidsförening".

Detta namnbyte kommer att ske eftersom det vi postar på sidan inte bara rör medeltidsmarknaden, utan även andra aktiviteter som föreningen anordnar. Vi vill också att det ska bli lättare att hitta föreningen på sociala medier och koppla ihop sidan med vår officiella hemsida sodradalarnasmedeltidsforening.se.

Vi i styrelsen hoppas att ni vill fortsätta att följa föreningens facebooksida även efter namnbytet vi hoppas att Tuna Ting är något ni vill ha kvar och ser gärna att vi blir ännu fler engagerade medlemmar som hjälper föreningen att växa och frodas!

Mvh

Södra Dalarnas medeltidsförening