Inbjudan till årets marknad

21.01.2021

Vi vill härmed bjuda in Er till att medverka på Tuna Ting - Borlänge Medeltidsmarknad, på Rommehedslägret i vackra Dalarna.

Öppettider för Tuna Ting 2021:
Fredag 9 juli 14:00 - 18:00
Lördag 10 juli 11:00 - 17:00
Söndag 11 juli 11:00 - 16:00

Information om marknadsplats
Varje säljare/utställare erbjuds en marknadsplats på 3x3 meter, marknadsplatshyran för alla tre dagarna kostar 300 kr. Behöver Ni mer plats tillkommer en kostnad på 50 kr/meter. Meddela oss Era behov i anmälan, vi ska göra vårt bästa för att tillgodose dem.

Är Ni i behov av elektricitet måste Ni anmäla detta i förväg. En tilläggsavgift på 150 kr tillkommer då. Förlängningssladdar tar Ni med själv.

För att medverka som säljare/utställare på marknaden skall Ni följa dessa riktlinjer:

• Inga moderna tält och kläder är tillåtna på marknadsområdet, utan måste passa temat (vikingatid och medeltid är godkänt)
  • Allting som ställs ut måste vara historiskt passande och följa temat (vikingatid och medeltid är godkänt)
  • Inga plastförpackningar eller plastburkar får synas
  • Behöver Ni använda kyl eller frys för livsmedel ska dessa vara "kamouflerade" med exempelvis säckväv
  • Det är inte tillåtet att använda mobiltelefoner eller andra moderna enheter på marknadsområdet - med undantag om det krävs för betalningar
  • Rökning på marknadsområdet är förbjuden

Tänk på att Ni är en del av den medeltida illusionen och förväntas uppträda därefter!
I anmälan behöver Ni även ta med namn eller firmanamn, person- eller organisationsnummer, adress och telefonnummer. Detta är ett krav från Skatteverket.
Vi önskar få in Er anmälan så snart som möjligt på telefon: 0243-234256 eller e-post: sodradalarnasmedeltidsforening@gmail.com, dock senast 2021-03-07.
OBS! Vi vill så fort som möjligt se vilket intresse det finns att delta vid Tuna Ting. Vi reserverar oss för eventuell inställning av evenemanget ifall riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten angående Covid-19 fortlöper, därav det framflyttade datumet.

Vill du boka boende hos Romme Vandrarhem, ring 070-2648050.

Viktigt! Marknadsplatshyran sätts in på bankgiro 406-1511 och ska vara oss tillgodo senast den 1 juni. Kom ihåg att märka inbetalningen med namn eller firmanamn.

Hjärtligt välkomna önskar
Södra Dalarnas Medeltidsförening