HUR COVID-19 PÅVERKAR ÅRETS UPPLAGA AV TUNA TING

04.04.2020

Viktig information från Styrelsen gällande Tuna Ting 2020

--Information in English below--

Tyvärr måste vi meddela att styrelsen för Södra Dalarnas Medeltidsförening enhälligt beslutat att årets upplaga av Tuna Ting medeltidsmarknad ställs in.

Detta beslut grundar sig på restriktioner från Folkhälsomyndigheten och regeringen med flera, gällande förbud mot allmänna sammankomster med fler än 50 personer.
Information om detta hittar ni på följande länk: https://www.krisinformation.se/detta-kan-handa/handelser-och-storningar/20192/myndigheterna-om-det-nya-coronaviruset
Detta är förstås oerhört tråkigt tycker vi som arrangörer, men vi måste naturligtvis göra det vi kan för att minska risken för smittspridning.
Har ni frågor och funderingar över beslutet är ni välkomna att höra av er på vår email: sodradalarnasmedeltidsforening@gmail.com, så ska vi göra vårat bästa för att svara er. Vi försöker nu se optimistiskt på framtiden och har stora förhoppningar om att kunna genomföra Tuna Ting 2021 nästa sommar. Då hoppas vi att ni vill vara med och göra Rommehedslägret till en fantastisk marknadsplats med allt från härlig underhållning, vackra hantverk, en mysig lägerplats i medeltida stuk, samt förstås många besökare i alla åldrar!

Due to recent restrictions from Swedish authorities and WHO, regarding COVID -19, we are very sorry to inform you that Tuna Ting medieval market 2020 is canceled.
The Board of the Medieval association has made this decision, according to the prohibition of public gatherings with more than 50 people. We beg for your understanding.
If you have any questions or other thoughts about this decision, please contact us on email, sodradalarnasmedeltidsforening@gmail.com, and we will try our best to answer you.
We try to stay positive and have great expectations of being able to organize Tuna ting 2021 properly next summer when all of this is over. Hopefully, you will visit us then, and together we will make Rommehedslägret a fantastic marketplace with a medieval campsite, fun entertainment, beautiful craftsmanship and of course, many visitors of all ages!