Inbjudan till Tuna Ting Medeltidsmarknad (för knallar)

Vi vill härmed bjuda in Er till att medverka på Tuna Ting Medeltidsmarknad 2022
på Gammelgården i Borlänge, Dalarna,
8-10 juli (tider meddelas senare).

Information om marknadsplats

Varje säljare/utställare erbjuds en marknadsplats på 3x3 meter, marknadsplatshyran för alla tre dagarna kostar 300 kr. Behöver Ni mer plats tillkommer en kostnad på 50 kr/meter. Meddela oss Era behov i anmälan, vi ska göra vårt bästa för att tillgodose dem.

Är Ni i behov av elektricitet måste Ni anmäla detta i förväg. En tilläggsavgift på 150 kr tillkommer då. Förlängningssladdar tar Ni med själv.

Har Ni behov av öppen eld för Er verksamhet måste detta meddelas i anmälan. Detta är för att vi ska kunna ordna placeringar på bästa sätt. Vi har en marknadssektion där eldning i fyrfat är tillåtet. Inne bland husen är dock endast gasol tillåtet. Eldning direkt på marken är förbjuden på hela området.

För att medverka som säljare/utställare på marknaden skall Ni följa dessa riktlinjer:

•  Moderna tält och kläder är ej tillåtna på marknadsområdet, utan måste passa temat (vikingatid och medeltid är godkänt)
  • Allting som ställs ut måste vara historiskt passande och följa temat (vikingatid och medeltid är godkänt)
  • Plastförpackningar eller plastburkar får ej synas
  • Behöver Ni använda kyl eller frys för livsmedel ska dessa vara "kamouflerade" med exempelvis säckväv
  • Det är inte tillåtet att använda mobiltelefoner eller andra moderna enheter på marknadsområdet - med undantag om det krävs för betalningar
  • Rökning på marknadsområdet är förbjudet

Tänk på att Ni är en del av den medeltida illusionen och förväntas uppträda därefter!

I anmälan behöver Ni även ta med namn eller firmanamn, person- eller organisationsnummer, adress och telefonnummer. Detta är ett krav från Skatteverket.

Vi kan erbjuda tillfälligt parkeringstillstånd mot att registreringsnummer meddelas i anmälan.

Vi önskar få in Er anmälan så snart som möjligt på telefon: 070-5744573 eller e-post: sodradalarnasmedeltidsforening@gmail.com, dock senast 2022-03-06.

OBS! Vi vill så fort som möjligt se vilket intresse det finns att delta vid Tuna Ting. Vi reserverar oss för eventuell inställning av evenemanget ifall riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten angående Covid-19 förändras.

Viktigt! Marknadsplatshyran sätts in på bankgiro 406- 1511 och ska vara oss tillgodo senast den 1 juni. Kom ihåg att märka inbetalningen med namn eller firmanamn.

Hjärtligt välkomna önskar Södra Dalarnas Medeltidsförening

i samarbete med ABF Borlänge